Welkom huiswerkheld! Welkom bij de derde huiswerkchallenge. Tijdens de huiswerkchallenge dagen wij jullie uit telkens een voorwerp, locatie en gekke gebeurtenis in jullie huiswerk te verwerken voor de (cursus)vakken van die week. Deze worden random bepaald door een dobbelsteen! Maak het zo gek, grappig en mooi als jij kunt bedenken en stuur het in, dan krijg jij een verrassing toegestuurd! Elke keer heb je voor de huiswerkopdracht twee weken de tijd, tot de volgende editie dus. Je kunt jouw gemaakte opdracht insturen naar Het Huiswerkmonster en dan komt de surprise jouw kant op. Wat dat precies is, dat houden we nog even geheim. Dan nu de huiswerkchallenge van deze week, kijk mee!
 
* Studenten
 
Dromenvanger
Zwerkbalveld
Er worden honderd uitgaves van de Kibbelaar bezorgd
 
* Afgestudeerden
 
Dromenvanger
Op een bergtop
Er worden honderd uitgaves van de Kibbelaar bezorgd

* terug

Tijd voor wat Tips & Tricks! Ons enige echte huiswerkmonster is in gesprek gegaan met de cursusleider Magische Talen en de docent van muziek. Ben jij benieuwd wat zij aanraden voor het maken van zijn huiswerk? Zie hier de tips! Maar natuurlijk gaat het op WoP niet alleen om huiswerk maken, maar óók om huiswerk beoordelen, en dat is net zo leuk en belangrijk. Feedback geven is een ware kunst op zich, en in deze editie zijn ook tips te vinden, geschreven door het huiswerkmonster himself, over een specifiek onderdeel van feedback, namelijk: evaluatie!  

* De magische expert aan het woord

  1. Vele huiswerkjes bestaan puur uit fantasie. Het zijn net leuke avontuurtjes.
  2. Wees niet bang om een foutje te maken. Het zijn vreemde talen, dus is het normaal dat het niet meteen vloeiend komt.
  3. Kom uit je comfortzone. Oefen voor de spiegel.
  4. Voor veel leerlingen is muziek spannend, terwijl dit totaal niet nodig is. Het geeft namelijk niet als je niet muzikaal bent en nog nooit een instrument hebt aangeraakt. Ten eerste alles valt te leren. Ten tweede bij muziek gaat het om gevoel dat het bij jou oproept. Muziek is voor iedereen belangrijk, het geeft je herinneringen aan dat ene moment. En daar gaat het vak vooral om, verhalen maken en een gevoel hebben bij dat ene instrument.
  5. Bij muziek gaat het om vinden van je innerlijke klanken. Wanneer je luistert naar je innerlijke klanken, vind je de weg naar je muzikale zelf. Een reis waar we tijdens de les iedere keer aandacht aan besteden.

* De nakijkhoek

  1. Van feedback heb je drie soorten: waardering, coaching en evaluatie, en we hebben ze allemaal nodig! In deze editie wat meer over evaluatie, want: iedereen wil weten waar hij precies aan toe is.
  2. Je kent dat wel, bijvoorbeeld van de middelbare school, en op Zweinstein is dat niet anders: ‘Is het voor punt?’ of ‘Ja ja, feedback leuk en aardig, maar welk punt heb ik dan?’ Wat betekent dit? Gezakt of geslaagd? We willen het precies weten.
  3. Leg dus duidelijk uit welke beoordeling de huiswerkmaker voor zijn huiswerk heeft gekregen, en bovenal: waarom precies. Waarom is dit een BV? En waarom is dit een A? Hoe preciezer uitgelegd, hoe beter we de feedback kunnen plaatsen.
  4. Bij wat lagere punten kan het helpen om de feedback positief om te zetten en duidelijk te maken wat de stappen zijn van het lage punt naar een hoger punt. Als ‘dit’ en ‘dit’ de volgende keer in orde is, heb je van je S al een G gemaakt, bijvoorbeeld. Dat maakt het behapbaar. Alles zodat de huiswerkmaker zich aangemoedigd voelt om te verbeteren en door te gaan!
  5. Ga je deze week huiswerk nakijken? Doe de evaluatiechallenge en leg de huiswerkmaker duidelijk en positief uit waarom je welke beoordeling hebt gegeven! :)

* terug

Welkom bij de spotlight! Hier zetten wij zoals de naam al zegt jullie in de spotlight. De huiswerkchallenge is namelijk gemaakt en de vreemde voorwerpen en gekke gebeurtenissen leveren leuke en toffe momenten op. Deze editie hebben we twee leerlingen in de spotlight met hun huiswerk uit de afgelopen challenges. Dus ben jij benieuwd naar de tandenborstels en ontmoetingen met spoken? Lees dan verder.

Om te beginnen met de tandenborstel. Asterope Mandley wist namelijk enthousiast te vertellen aan haar dagboek over een wel heel bijzondere tandenborstel. Namelijk een elektrische.

“Wist je dat dreuzels ook een 'elektrische tandenborstel' hebben? Ze moeten dan veel minder moeite doen tijdens als ze hun tanden poetsen! Helaas heb je er dus ook wel elektriciteit voor nodig en dus gaat dat niet hier op Zweinstein. ”

Maar zij was niet de enige die meedeed met de huiswerk challenge. Ook Wende Aster was een van de eerste die iets instuurde. Ze wilde namelijk net de astronomietoren bezoeken toen ze een spookje tegenkwam.

“Jij mag hier niet zijn!” beet een spookje haar toe. Wende schoot achteruit, waardoor ze struikelde en achterover viel.

Wil jij nu ook shinen met jouw stukje in editie 4? Doe dan mee met de huiswerkchallenge van deze week. Veel plezier!

* terug

Ⓒ by Mael Jules Monroe